Witam na

Better-Coding.com

W dzisiejszym wpisie przybliżę nieco wyjątek znany każdemu programiście Java, a mianowicie NullPointerException. Mam nadzieję, że gdy już dobrniesz do jego końca, to stanie się dla Ciebie jasne dlaczego ów wyjątek jest tak... wyjątkowy.
Protokół sieciowy SSL zaprojektowany został z myślą o bezpiecznej transmisji zaszyfrowanego strumienia danych. W przypadku WWW, czyli w architekturze klient-server, zabezpieczanie transmisji można przedstawić w następujący sposób. Przeglądarka nawiązując połączenie z serwerem HTTP(zabezpieczonym SSL), dokonuje weryfikacji serwera oraz inicjuje proces ustalania kluczy i algorytmów szyfrujących. W praktyce oznacza to konieczność posiadania klucza prywatnego wraz certyfikatem wystawionym przez zaufane centrum certyfikacji. Nieszyfrowana komunikacja z serwerem WWW może być w prosty sposób podsłuchana przez każdego, kto w niej pośredniczy. Istnieje również drugi aspekt, który należy wziąć pod uwagę rozważając zabezpieczenie własnej strony protokołem SSL. Chodzi mianowicie o zapowiedź Google, z której wynika chęć promowania tego tupu stron w wynikach wyszukiwania.
Sieci neuronowe, uczenie maszynowe, czy sztuczna inteligencja - można odnieść wrażenie, że ostatnio jesteśmy tymi hasłami atakowani niemal z każdej strony. Są one kojarzone przede wszystkim z potentatami z branży IT, którzy co rusz informują o spektakularnych postępach na tym polu. Postanowiłem nieco odczarować mity i wyobrażenia o uczeniu maszynowym poprzez serię artykułów wyjaśniających to zagadnienie, podpierając się przy tym efektownymi przykładami. W tym artykule zaprezentuję w jaki sposób krok po kroku zbudować i nauczyć sieć neuronową generowania jednego obrazu na bazie innego.
Dziś chcę podzielić się z Tobą aplikacją, która pozwoli Ci na efektywne wejście w świat sztucznych sieci neuronowych. Zadaniem aplikacji będzie dostarczenie graficznego interfejsu użytkownika, oraz zorganizowanie kodu w sposób, który umożliwi skupienie się jedynie na zagadnieniach związanych tematem uczenia maszynowego. GUI wykonane zostanie w JavaFX w połączeniu ze Spring Boot, natomiast do uczenia maszynowego zaprzęgniemy bibliotekę do obliczeń rozproszonych przeznaczoną dla języka Java, którą jest DL4J.

Więcej

Odwiedź blog